konzert

Hier wird über die Musik von Bob Marley diskutiert

Moderatoren: Swiss Nauruan Wailer, Strike, JAH-Soldier

Kyjope

Beitragvon Kyjope » 07.01.2007, 20:15

You can write German, i can read this no problem . I speak German and understand German . Only i can't write no German :roll: My keyboards supported also no German :D

Further I am half German, my grandfather and grandmother are German 8)

Swiss Nauruan Wailer
Moderator
Beitragvon Swiss Nauruan Wailer » 08.01.2007, 21:50

Kyjope hat geschrieben:
Swiss Nauruan Wailer hat geschrieben:
Kyjope hat geschrieben:In Holland i see Bob and his band during the sound check backstage in Sittard (Hockey stadium ) . The concert is sold out :(
a friends work at that time in this stadium en let me in . During the concert the hall is close :( I hear the concert from the outside :) I got lucky my age is 43 ;)

do you know anything of a recording from this concert in Sittard-Geleen?

No unfortunately, I have only recordings from the concert in Ahoy in 78

The sound qualities is excellent and its two cd .

yeah, the Ahoy Hallen concert in Rotterdam 1978... it was initially planned to release this concert on Babylon By Bus instead of the Paris 1978 performance, did you know?

two CDs? so you have one of the bootlegs? did you know they are "only" in mono sound, and that Dutch radios did some incomplete broadcasts in the past in stereo sound, which doesn't sound just excellent, but nearly perfect...!

btw, if you write in English, so do I... ;) most people here understand English...
De heathen back dey 'pon de wall...
Naoero eko dogin.

Kyjope

Beitragvon Kyjope » 08.01.2007, 22:23

I am amazed so much Marley fans here and not many seen Bob live on stage :roll:

How is this possible, are you all too young ?

Bob concerts in Germany were between 76 and 80 , nicely to see that Bob have so much new young fans . 8)

My age is 43 , his concerts tickets were sold off already within little time . His last concert in Ahoy Rotterdam is sold off also within little time ( 10.000 tickets ). And that for whole the Netherlands . 3 concerts were sold off also if he comes 3 days in the Netherlands during the Uprising tour .

During his first concert in Amsterdam the whole hall gone flat . The press named him then the black Dylan.

I was a few year ago in Paris en Lyon for my work , the music that I hear was mainly Bob Marley and that more than 20 year after his death .
It says more than enough of the status and music that Bob had in and after his life .

Kyjope

Beitragvon Kyjope » 08.01.2007, 22:40

@Swiss Nauruan Wailer

yeah, the Ahoy Hallen concert in Rotterdam 1978... it was initially planned to release this concert on Babylon By Bus instead of the Paris 1978 performance, did you know?

two CDs? so you have one of the bootlegs? did you know they are "only" in mono sound, and that Dutch radios did some incomplete broadcasts in the past in stereo sound, which doesn't sound just excellent, but nearly perfect...!

btw, if you write in English, so do I... ;) most people here understand English..

Kyjope answer

Yes i knew of the recordings of Rotterdam and Babylon by bus :wink:

Ahoy live are 2 cd's

Tracklist are >>

Positieve vibration
The Heathen
Them belly full
Concrete jungle
Rebel music
War
Crisis
Running away
I shot the sheriff
No women no cry
Is this love
Jamming
Easky skanking
Get up stand up
Exodus

This is indeed a bootleg and I can say this are very good recordings
These are in stereo and tapping through KRO Radio

They have been also on the radio many years ago .

I want to learn once write German :D

Koffein

Beitragvon Koffein » 14.06.2007, 20:15

also wenn ich mir meine DVD "bob marley live" at the santa barbara county bowl 1979 anschaue kommt mir fast das heulen das ich bob nie live erlebt habe .... (war bei seinem tod gerade mal 4 jahre alt ...)

dieses konzert vermittelt so einen geilen positiven spirit ... dazu noch die zeit 79 und die hippies ... wahnsinn

chillaz
Beitragvon chillaz » 14.06.2007, 20:20

Ja die zeit damals stell ich mir auch richtig cool vor, nicht nur wegen bob
education is the Key!
Sizzla Kalonji

Bild

oneworld onelove

bob live in Zürich

Beitragvon oneworld onelove » 30.09.2007, 21:22

Okay ich war am Bob Marley Konzert in Zürich.Wir waren so heiss
auf das Konzert und es war super. Ich glaube alle waren high.
Sir gaben ihm ein Rennvelo am Anfang.
Am Schluss spielte er den Redemption song alleine auf der Bühne.
Das hat mich wirklich berührt!Deshalb habe ich es nicht vergessen.

Yes liberate yourself from mental slavery!

Thomas

Patrick

.....

Beitragvon Patrick » 07.10.2007, 13:54

Hi ich bin patrick und neu hier,
es ist verdammt schade das Bob so früh gestorben ist, denn ich bin grad ma 15 Jahre und hätte ihn so gerne ma live gesehn, er ist einfach DIE LEGENDE überhaupt

rasta_man
Beitragvon rasta_man » 19.10.2007, 14:44

wie gern ich ihn gesehen hätte .... einfach nur eine legende :anbet: :anbet:
manche leute glauben nur weil mann reggae hört, dass mann gleich kifft. THAT'S SUCKS.
ich sag nur:
JAH LIVE.
one love
PEACE AND FREEDOM.
reggae 4 life

Norbert

Beitragvon Norbert » 15.11.2007, 00:01

Hallo,

ich war 1980 auch auf dem Open Air in München, wenn ich mich recht erinnere, war's im Reitstadion. Das Line-up habe ich allerdings anders in Erinnerung, ich meine, Fleetwood Mac haben vor Bob Marley gespielt. Aber egal, ich habe jedenfalls beide gesehen. Zuvor gab es auch noch Barclay James Harvest. Dass Bob damals nur noch weniger als ein Jahr zu leben hatte, hätte wohl niemand gedacht. Damals hieß es übrigens, er habe Lungenkrebs gehabt, ich bin etwas erstaunt, die wahren Umstände hier zu lesen.

Ciao!
Nobody needs to baptize me
Everytime I laugh
I've got religion

Swiss Nauruan Wailer
Moderator
Beitragvon Swiss Nauruan Wailer » 15.11.2007, 11:33

Norbert hat geschrieben:Hallo,

ich war 1980 auch auf dem Open Air in München, wenn ich mich recht erinnere, war's im Reitstadion. Das Line-up habe ich allerdings anders in Erinnerung, ich meine, Fleetwood Mac haben vor Bob Marley gespielt. Aber egal, ich habe jedenfalls beide gesehen. Zuvor gab es auch noch Barclay James Harvest. Dass Bob damals nur noch weniger als ein Jahr zu leben hatte, hätte wohl niemand gedacht. Damals hieß es übrigens, er habe Lungenkrebs gehabt, ich bin etwas erstaunt, die wahren Umstände hier zu lesen.

Ciao!

hallo norbert,
erinnerst du dich an sonstige details vom konzert? z.b. was für lieder gespielt wurden? hast du fotos oder den ticketstummel noch zum einscannen?
danke im voraus für die antworten!
De heathen back dey 'pon de wall...

Naoero eko dogin.

Reinhold

Re: konzert

Beitragvon Reinhold » 11.03.2019, 16:18

Hab ihn mit den Wailers am 01.06. in München zusammen mit Fleetwood Mac gesehen

Zurück zu „MUSIK“